Chris en Ruud trekken erop uut!

Viva la Mexico

Hola, we zijn in Mexico! Vanuit Caye Caulker hebben we de boot genomen naar Belize City om vanuit daar de Mexicaanse grens over te gaan. Het is hier een uurtje later (dat betekent een uur minder tijdverschil ten opzichte van Nederland) en we zijn weer in Spaanstalig gebied met wederom een andere valuta. Even schakelen weer.

Onze eerste stop in Mexico is Bacalar. Een relatief klein dorpje wat nog niet al te toeristisch is. Bij aankomst vinden we het hier gelijk leuk! En als we de volgende dag een prachtige zeiltocht maken over ‘Laguna 7 coloures’ - de reden waarom we hier zijn - wordt dat er zeker niet meer op… We hebben nog nooit zulke blauw water gezien! Het is echt prachtig. Door de verschillende dieptes die het meer heeft, varieert de kleur van het water per locatie. Als het goed is zijn er 7 kleuren blauw te zien. We hebben ze niet geteld, maar ik geloof het gelijk ;-)

Helaas stelt de onderwaterwereld hier niets voor. Onze snorkels hadden we dus wel thuis kunnen laten. Maar waar we wel mazzel mee hebben is dat er verder geen andere aanmeldingen zijn bij de maatschappij waar wij onze zeiltocht hebben geboekt. Op een vriendje van de schipper na hebben we dus een privé jacht. Hoe tof is dat! We starten helaas met een bewolkte hemel, maar als even later het zonnetje doorbreekt krijgen we het meer in haar volle glorie te zien. Wauw, het is net niet echt!

Jammer genoeg laat de wind het behoorlijk afweten vandaag. Mijn weerapp gaf die ochtend windkracht 1 aan en die voorspelling lijkt aardig te kloppen. Ik geloof niet dat ik dat in Zeeland ooit wel eens heb zien staan haha. De schipper is nog wel zo beleeft om de zeilen te hijsen, maar als we amper vooruit gaan en ik grap dat het lijkt alsof we vanwege de stroming achteruit gaan moet hij ook lachen. We besluiten dat er weinig anders op zit dan toch maar de motor aan te slingeren anders wordt het wel een heel lang dagje…

Het plezier is er gelukkig niet minder om! Ruud en ik gaan op de punt van de boot zitten met een koud biertje in de hand en genieten van de prachtige omgeving en het zonnetje. Omdat we op een meer varen is het water zo glad als een spiegeltje. Niets meer aan doen! Tussendoor maken we de nodige stops om even een duik te nemen in het verkoelende, heldere blauwe water. De schipper heeft zelfs nog een balletje mee voor Ruud om meer te spelen ;-)

Die avond eten we heerlijk in een super leuk restaurantje. Inclusief een flesje Mexicaanse wijn, die prima maakt! Voordat de rekening op tafel komt, krijgen we twee dobbelstenen om mee te gooien. Bij 10 of hoger ontvang je een gratis tequilashot. We gooien beide 11. Tequila it is! Viva la Mexico!

Stephanie

Zo mooi! Hoe heerlijk vakantie!! Hier staan de plassen overal;) Niet zo helder als daar!

Wendy

De foto's zien er weer prach-tig uit jongens, heerlijk :D

Lyon en Joke

We genieten weer mee met de leuke verhalen en mooie foto's.
Fijne kerst dagen en groetjes van ons.