Chris en Ruud trekken erop uut!

Laatste dagje, of toch niet?!

Onze laatste dag in het mooie Jordanie beginnen we met een duik in de Dode Zee. We zijn nu officieel op het laagste punt ter aarde, maar liefst 420 onder zeeniveau! Daar kunnen we in Nederland nog een puntje aan zuigen ;-). We dobberen er vrolijk op los en smeren onszelf van top tot teen in met modder, omdat dat goed schijnt te zijn voor je huid. Helaas is het vandaag bewolkt en zit nog een beetje lekker bijkleuren aan het zwembad er niet echt in. Maar koud is het ook niet dus na een super de luxe uitgebreid ontbijt gaan we lekker chillen met een boekje bij het zwembad.

In de middag lunchen we zo laat mogelijk en lekker uitgebreid, omdat we vanavond laat vliegen en pas midden in de nacht aankomen op Schiphol. Althans dat denken we dan nog. Helaas blijkt namelijk dat er een technisch mankement is aan ons vliegtuig, waardoor we niet kunnen vliegen. We moeten een uurtje wachten op meer informatie, maar het is al heel snel duidelijk dat er vannacht niet meer gevlogen gaat worden. Uiteindelijk worden we met bussen naar een hotel in de buurt gebracht. Onze vlucht vertrekt pas de volgende dag om half 2 in de middag. Vroeger droomde ik er altijd van om tijdens het wintersport in te sneeuwen, zodat we langer zouden moeten blijven. Ik moet zeggen dat het in de praktijk toch een stuk minder leuk is haha. Tja het is balen, maar super fijn dat ze zo snel een oplossing en hotel hebben kunnen regelen. Complimenten voor de service van Transavia!

Inmiddels zijn we voor de tweede keer ingecheckt en hopen we over een uurtje te vertrekken. Fingers crossed! We kijken terug op een geweldig mooie reis, in een prachtig land met de meest vriendelijke bevolking die je je maar kunt indenken. Onze verwachtingen waren hoog gespannen en we zijn zeer zeker niet teleurgesteld. Jordanie is wat ons betreft echt een aanrader en een ideaal land voor een (korte) gevarieerde rondreis! Maar een uurtje tijdverschil en op 4,5 uur afstand vliegen waan je je in een compleet andere wereld en kijk je je ogen uit. Ook was het voor ons een feest om na twee jaar weer ‘echt’ te kunnen reizen, meer te weten te komen over een cultuur die je niet goed kent en lekker te ‘exploren’ zoals dat tegenwoordig zo hip heet haha.

We hebben ervan genoten! De chaos in het verkeer rond Amman/Jerash, de ontelbare keren dat we uitgenodigd werden voor een kopje zoete thee, wandelen in Dana, met zonsopkomst in Petra, met een jeep door de woestijn, prachtige vergezichten tijdens onze rit over de Kings Highway, de ontelbare ezeltjes, geitjes en schaapjes die los rondlopen, plat brood met hummus, de vriendelijke en gastvrije bevolking, snorkelen in de Rode Zee, slapen in de buitenlucht, kamelen spotten, lange jurken en tulbanden, mierzoete baklava, drijven in de Dode Zee, cooking in the cayon… en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Helaas zit onze reis erop. Shkran Jordanie! Wie weet tot ziens!

P.S: ik heb gewonnen 17-14!!

P.S2: wie na het lezen van onze reisverhalen enthousiast geworden is en tips nodig heeft; let me know!

Joke

Gefeliciteerd Christa, wij vinden het ook jammer dat jullie reis teneinde is. We hebben weer genoten van jullie avonturen.

Lydia

Was weer genieten van jullie reis!
Wat leek Petra me fascinerend…
Tot snel! ?

Stephanie

Zalige verhalen... fijn dat jullie eindelijk weer mochten!!!