Chris en Ruud trekken erop uut!

Zanzibar!

Jambo,

Eergister zijn we aangekomen op Zanzibar.  De eerste twee nachten hebben we in de hoofdstad Stonetown doorgebracht. Het lijkt een beetje of we in het Midden Oosten beland zijn. Alle vrouwen lopen hier gesluierd en je ziet over moskeeën, waaronder vlak bij ons hotel waar ze rond vijf uur s morgens al snoeihard omroepen voor het gebed... Ons hotel wordt gerund door Indiërs en dat zie je terug in het interieur zullen we maar zeggen haha. Verder is het er een groot doolhof met super smalle steegjes en donkere straatjes en haast onmogelijk om je hotel terug te vinden haha.

We hebben gister een spicetour gedaan. Super leuk om met eigen ogen te zien waar een groot gedeelte van onze kruiden vandaan komen en hoe een en ander groeit. Wat weten we daar eigenlijk weinig van. We hebben o.a. een kaneelboom gezien, maar ook hoe peper, gember, vanille, kukurma, nootmuskaat en kruidnagel groeien. Erg interessant en prima manier om een ochtendje onder de pannen te zijn.

Die middag hebben we door Stonetown rondgezworven om de stad een beetje te verkennen. Zo'n tien minuten lopen vanaf ons hotel is het behoorlijk toeristisch en word je om de minuut aangesproken omdat ze je iets willen verkopen wat een stikkeltje vermoeiend is. Die avond hebben we bij een Indiër gegeten (da's dan weer een voordeel van die invloeden uit het Midden Oosten en kruiden die hier zo van het land komen).

Inmiddels zitten we aan het strand in een super coole bungalow met seaview en een dakterras. Super chill hier en de zee is echt zo mooi blauw! Je moet het zien om te geloven. Straks maar eens even op onderzoek uit om te zien wat er zoal te zien beleven is. Hoewel ik moet zeggen dat lekker niets doen en genieten van het uitzicht vooralsnog ook prima bevalt... prima beslissing om eerder naar Zanzibar te gaan!

Jacolien

Wat kun je toch heerlijk reisverslagen schrijven Chris, echt mee genieten met jou!

Willy

Geniet lekker! En fijne kerstdagen. Liefs Willy

Arie en Marijke

Lieve Christa en Ruud,

Lekker niks doen is ook wel eens lekker! Zeker zoals je het beschrijft, met die coole bungalow en het mooie uitzicht!
Geniet ervan! Hele fijne kerstdagen???

Liefs Arie en Marijke

stephanie

Mmmm klinkt allemaal heerlijk. Ik wil niet nadenken over die bungalow met seaview.... het is hier al dagen niet verder als 50 meter kijken van de natte mist... jak!
Geniet Chrisje... tijd gaat snel!