Chris en Ruud trekken erop uut!

Tropische modderpoel

Hola,

Vandaag alweer ons laatste dagje! Vanuit een regenachtig Valladolid zijn we doorgereden en gevaren naar Isla Holbox. Wat een tropisch paradijs moet zijn, blijkt bij aankomst een grote modderpoel met straten waar het water tot boven je enkels komt. Het is een soort blij dat ik glij en een hele kunst om veilig en zonder al te smerig te worden bij ons hotel te komen. In combinatie met de aanhoudende regen niet echt het begin waar we op gehoopt hadden… Daarnaast is het hier echt mega toeristisch en wordt er overal keiharde muziek gedraaid. We worden oud geloof ik haha.

Als we de volgende ochtend wakker worden is het nog steeds grauw. We blijven wat langer op bed liggen, maar zien tot onze grote vreugde de eerste stukjes blauwe lucht verschijnen als we een tijdje later weer even door de gordijnen spieken. Snel douchen, ontbijten en op naar het strand. Echt heel snel gaat het trouwens niet, want het is nog steeds een blubberbak van jewelste. Het lijkt wel een groot festivalterrein. Jullie glibberende een tijdje geleden vanwege de ijzel door de straten, hier zorgt de modder ervoor dat we regelmatig bijna op ons giecheltje gaan.

Dat mag de pret echter niet drukken, want het zonnetje begint door te komen! Hoera! We beginnen de dag met een flinke strandwandeling naar het zuiden van het eiland. Omdat het hoog water is kunnen we op een gegeven moment niet meer verder en moeten we wat weggetjes binnendoor nemen om bij Coconut beach uit te komen wat nog helemaal niet zo makkelijk is omdat ook hier de wegen helemaal ondergelopen zijn… Het is een ware survival tocht om er te komen, maar ook wel weer leuk. In de middag na de lunch ploffen we neer op een strandstoel. Ff chillen!

Ook de volgende dag boffen we met het weer. Dit keer lopen we naar het Noorden, naar Punto Mosquitos. Hmmzzz geen hele aantrekkelijke naam! We nemen een onmogelijke route heen en de oorspronkelijke route terug haha. Volgens de boekjes is het een prachtige wandeling van zo’n 4 uur over een zandbank door het water, waarbij je nauwelijks iemand tegenkomt op een paar flamingo’s na. Nou niet in de kerstvakantie kan ik je verzekeren haha. Vandaag loop je tot aan je kruis in het water in een stroom van mensen. Dat haalt de charme er wel een beetje af, maar desalniettemin is het een leuke wandeling zo de zee. En gelijk ook een goede Workout haha. In de middag ploffen we weer neer op het strand met een boek en genieten we van de zon!

Ons laatste dagje hier is een mix van bewolking, regen en zon. We maken er het beste van en blijven vrolijk rondglibberen op het eiland. Vanavond gaan we voor de laatste keer een hapje eten in een van de toffe restaurantjes hier. Want die zitten er genoeg!

Afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Fijn om na twee jaar wachten weer een langere reis te kunnen maken in december. Het is voor veel mensen in het buitenland die van de toeristische sector afhankelijk zijn echt heel taai geweest om te overleven. Dus ook zij zijn blij dat het weer kan (hoewel er hier nog wel veel mensen met mondkapjes op lopen ook!).

We hebben het super gehad en veel mooie dingen gezien en gedaan! Vooral Guatemala en Belize vonden we heel tof. Met als hoogtepunt natuurlijk de Acatenango hike! Wie weet misschien komen we nog wel eens terug… maar nu eerst nog heel even genieten van de laatste uurtjes en dan; huisje toe. Het nieuwe jaar inluiden met goede!

Beste wensen voor 2023 alvast!

Arie en Marijke

Wat genoten weer van jullie verhalen!
?

Erwin

Dat is weer een mooie trip geweest, maar waar is de blubberfoto? ?