Chris en Ruud trekken erop uut!

Chris en Ruud trekken er weer op uut :)

Nog maar een paar dagen en dan mogen we weer... Op naar Tanzania en Zanzibar. En daar hebben we een partij zin in :)! Hieronder wat meer informatie over onze plannen voor deze reis.

Woensdag 6 december worden we om half 5 's morgens opgehaald door de taxi om naar het vliegveld te vertrekken. We vliegen van Brussel naar Schiphol en vanaf daar hebben we een rechtstreekse vlucht naar Kilimanjaro Airport in Tanzania waar we diezelfde avond rond 9 uur 's avonds zullen aankomen.

Vervolgens hebben we 1 dagje om een beetje bij te trekken en nog wat laatste spulletjes in te slaan en dan mogen we de volgende dag gelijk aan de bak... We gaan namelijk een vier daagse trek maken om een van de hoogste bergen van Tanzania te beklimmen; Mount Meru.

Onder begeleiding van een gids en samen met een kok, dragers en gewapende ranger is het de bedoeling om de top te bereiken die op maar liefst 4.565 meter hoogte ligt. Als het allemaal goed gaat, bereiken we deze met zonsopgang en hebben we prachtig uitzicht op de Kilimajaro de grote broer van Mt Meru!

Hierna nemen we even een dagje om bij te trekken van de trek :) om vervolgens de dag erna weer opgehaald te worden voor een vijfdaagse safari, waarbij we onder andere de Serengeti en Ngorongoro krater zullen bezoeken. We slapen in lodges en een luxe tentenkamp midden in de parken. Zin in!

We eindigen onze reis uiteindelijk op het idyllische Zanzibar, waar we de kerstdagen aan het strand zullen doorbrengen. Geen slecht vooruitzicht dacht ik zo!

Het is de bedoeling om net als voorgaande reizen af en toe een update te plaatsen. Ik ben bang dat we zo nu en dan wel een paar dagen van de radar zullen zijn aangezien er vast geen wifi is in ons tentenkamp in de rimboe en op 4500 hoogte… Maar zodra we weer in de bewoonde wereld zijn, zijn jullie de eerste die we laten weten hoe het geweest is!

To be continued...

Groetjes,

Ruud & Christa

Marjolein

Heel veel plezier en succes met klimmen bikkels!

Arie en Marijke

Lieverds,

Hele fijne vakantie!

Xxx

Jacolien

Ga er goed van genieten! Jullie hebben het meer dan verdiend
?

Willy en damian

Veel plezier en geniet ervan!?