Chris en Ruud trekken erop uut!

Laatste dagen...

Die avond liggen we net goed en wel op bed als de telefoon gaat. Het is de Noorderlicht wekservice!! Zou het dan echt?! Snel kleren aan en hup naar de parking. Op onze weg naar buiten zien we alweer mensen terug naar binnen lopen. We snappen er geen fluit van... hebben we het gemist?! Is het zo snel gegaan? We lopen toch maar door en stappen de snijden de kou in, waardoor we in ene klaarwakker zijn.

We turen onszelf wederom een nekhernia samen met nog een zootje andere hotelgasten. Hoog in de lucht zien we inderdaad wat vage witte strepen die van vorm veranderen. We hopen dat het nog wat aanzwelt en blijven naar de hemel staren. Na een half uurtje zijn we zo ongeveer verkleumd en hebben we nog niets groens gezien (behalve op het fototoestel van een van de vele Aziaten die hier met statief staat te schieten).

En dan, net als we besluiten om even naar binnen te gaan om op te warmen omdat we de kou echt niet meer aankunnen, zijn we nog net getuigen van een kleine opleving. Een baan licht volledig op en begint van vorm en kleur te veranderen. De Japanse meisjes naast ons slaken kreetjes van vreugde en verbazing als de strepen een oranje gloed krijgen. Gaan we het dan nu echt zien, denk ik?!

Helaas blijft het bij deze korte opleving, maar we hebben hierdoor wel een aardig idee gekregen. Het moet adembenemend mooi zijn om het Noorderlicht in haar volle glorie te mogen aanschouwen. Voor nu moeten wij het hier mee doen, maar daar kunnen we best mee leven. Laten we het maar beschouwen als een mooie reden om nog eens terug te komen ;)!

De volgende dag als we de gordijnen openen is het wederom zonnig en dus stappen we goed gemutst de auto in. Op naar Blonduos. Onderweg maken we een stop maar de Goodafoss waterval, die er werkelijk waar prachtig bij ligt! Ook vandaag is het onderweg weer genieten geblazen met al die geweldige vergezichten. Ik geloof niet dat dit ooit gaat vervelen...

De volgende dag begint met sneeuw. Dat is even wennen haha. Gelukkig is het tegen de tijd dat we klaar zijn met ontbijten alweer droog en zonnig, zoals we inmiddels gewend zijn :) Het is nog 4 uur rijden naar Reykjavik, maar we maken een omweg omdat we nog een mooie rotsformatie en zeehondjes willen gaan kijken. Vooral dat laatste haha. Het is best een behoorlijk stukje om over een slecht weg, blijkt later. Maar de uitzichten zijn prachtig en als we dan ook nog zeehondjes te zien krijgen, zijn we blij dat we deze afslag genomen hebben!

Rond half 5 komen we uiteindelijk in Reykjavik aan. Nadat we de auto opgeruimd hebben, lopen we nog even de stad in om een beetje rond te neuzen. Happy hour lonkt en dus zitten we al vrij snel achter een glaasje wijn te proosten op een mooie vakantie. We sluiten onze reis af met een heerlijk, verfijnd peperduur drie gangenmenu in een sfeervol restaurant. Prima manier om onze reis te eindigen. We hebben genoten van deze prachtige reis en kunnen Ijsland iedereen van harte aanbevelen als volgende reisbestemming!

Lyon en Joke

Schitterende reis en een superleuk reisverslag.
Goede thuisreis.
Groetjes van ons.

Stephanie

Klinkt allemaal zo bijzonder! Fijne terugreis!!

Lydia

Wat fascinerend is dat dansen van het licht dan hè... wat een mooie vakantie weer!

Joke Baart

In een woord, fantasisch