Chris en Ruud trekken erop uut!

La Habana

Hola,

We made it! Het was tot op het laatste moment serieus spannend of Ruud zich wel goed genoeg zou voelen om in het vliegtuig zouden stappen, maar we zijn toch echt in Cuba nu! Laten we hopen dat het kuurtje wat hij gehad heeft ervoor zorgt dat hij straks weer fris en fruitig - al Cuba Libres drinkend - rondhuppelt. Maar alles op z’n tijd. Voorlopig is het al heel wat dat we er zijn en doen we het rustig aan...

Na een lange reis - die alles bij elkaar toch zo’n 24 uur geduurd heeft - kwamen we aan op het tamelijk chaotische vliegveld van Havana. Het plan was; snel de tassen ophalen en geld wisselen om daarna de eerste de beste taxi in te springen. Helaas leek t een eeuw te duren eer we onze tassen hadden en werd er 400 euro in een wisselautomaat ingeslikt waarna deze vastliep :( Zul je altijd zien!

En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog eens dat er geen huisnummer van onze Casa Particulares (B&B) op de reservering stond en we deze dus met geen mogelijkheid in het donker konden vinden. Uiteindelijk na veel rondvragen zijn we die nacht maar ergens anders gecrasht. De koek was op. Morgen weer een nieuwe dag!

Inmiddels zitten we op het juiste adres in Cozy Room 23 in een super leuke Casa met erg aardige eigenaren met hondje Maui die lijkt op een kruising tussen dat beest van de Neverending Story en Gizmo van de Gremlins haha. Prima kamertje met een heuse ‘Ome Henk’ aan de muur en dakterras. Ik zeg niets meer aan doen :)

Havana is alles wat je ervan verwacht... de historie spat er vanaf met al die oude gebouwen en fantastische oldtimers die er rijden. Op iedere hoek hoor je live muziek en de mojito’s vliegen om je horen. Love it!

Vandaag hebben we geheel in stijl een tourtje door de stad gedaan. We werden opgehaald door een pink chevy :) Heel gaaf! Na 2 uur rondrijden hebben we een aardig beeld van de stad gekregen en vooral ook van het contrast tussen rijk en arm. De helft van de prachtige gebouwen hier valt van ellende uit elkaar. Zo zonde!

Morgen reizen we door naar Vinales het platteland van Cuba waar ze de beroemde sigaren maken. Ik gok erop dat we daar geen internet zullen hebben. Maar wie weet!

Hasta luego!

marijkekranenburg@hotmail.com

Lieverds,
Wat was dat spannend! Nu lekker genieten! Voor straks goede reis en voorspoedig herstel voor Ruud, zodat hij idd fris en fruitig rond huppelt!
Liefs Arie en Marijke ?

Wendy

Whoop whoop je bin der! Heel veel plezier!! Hopelijk stuitert Ruud snel weer rond

Erwin en Irene

Sigaartje erin glaasje rum erbij en Ruud is zo weer ok.
Hasta la proxima