Chris en Ruud trekken erop uut!

Home of the Elephants

Jambo!

We gaan van het ene uiterste in het andere. Hadden we een paar dagen geleden geen elektriciteit, amper stromend water en konden we vier dagen niet douche. Zo zitten we nu in een belachelijk luxe lodge met een uitzicht waar je u tegen zegt! Deze locatie overtreft werkelijk waar al onze verwachtingen... Niet normaal!

Maar laten we beginnen bij het begin. Na een dagje bijtrekken van onze avonturen op Mount Meru worden we om half 9 opgehaald bij ons hotel voor onze vijfdaagse safari. We beginnen met Tangire National Parc 'Home of the Elephants'. Maar niet voordat we eerst 2,5 uur lang bij een lokale garage staan te wachten, omdat er iets aan de wagen mankeert wat verholpen moet worden. Ik zeg garage maar het is eigenlijk niet veel meer dan een afdakje met hier en daar wat oude onderdelen, een compressor en een lasapparaat.

Desalniettemin zijn we blij dat we nog voordat we het park ingaan panne hebben, dus laten we hopen dat het snel opgelost is en we snel weer door kunnen. Helaas lijkt het niet echt te lukken. En na er met zeker tien man - waarvan de helft volgens mij niet eens bij die garage werkt - uitgebreid naar gekeken te hebben, wordt er gekozen voor een houtje touwtje oplossing met wat extra ringetjes als noodoplossing. Als dat maar goed gaat!

Ondertussen trekken wij als enige blanken ook een nodige bekijks en komt de dorpsgek nog even aanlopen om ons een leeuwenstaart die hij in zijn jaszak bewaart te showen. Say what?! Oke niet te veel aandacht aan schenken maar. Alleen ondertussen moet ik toch echt wel heel nodig plassen en het ziet er hier nu niet echt uit alsof er een toilet in de buurt is. Toch maar eens even navragen, want ik sta ondertussen op plakken. Gelukkig blijkt er toch iets te zitten, waarvan ik hoop dat ik er niet spontaan kokhalzend uitkom. Het valt echter reuze mee en levert weer een gezellig gesprekje met handen en voeten op. De mensen zijn hier super vriendelijk en maar wat nieuwsgierig naar die rare blanke toeristen.

Na 2,5 uur sleutelen rijden we uiteindelijk het park in... 'Home of the Elephants' Nou we kunnen wel stellen dat het park die naam meer dan waar maakt. Al na vijftien minuten rondrijden stikt het de moord van de olifanten. Werkelijk waar overal waar je kijkt zie je ze lopen. Heel gaaf om te zien! Ik denk dat we alleen al bij die eerste stop zeker 100 olifanten zien en er volgen er die dag nog veel meer.

Waar we in Zuid Afrika blij waren om af en toe wat wild te spotten, vliegt het wild je hier zowat om de oren. Hele kuddes zebra's, gnoes, buffels, wildebeast. You name it, they got it. En dan zijn we dus nog niet eens in de Serengeti het meest bekende wildpark van Tanzania.

Uiteindelijk begint het jammer genoeg te regenen (we pakken nog net het staartje van het regenseizoen mee), waardoor we weinig dieren meer te zien krijgen. Op naar onze lodge. Maar net als we het park uitrijden blijkt dat de houtje touwtje oplossing van de garage slechts een rondje meegegaan is. Alle bouten zijn losgetrild en de enorme stang die in de band zit komt er weer uit. Geen idee hoe dat ding heet, maar het ziet eruit alsof het een vrij cruciaal onderdeel is. Maar niet volgens onze gids. Die haalt de stang er doodleuk uit. Bind de viel vast met een paar rubberen riemen en we vervolgen onze weg. Onze vraag of dat wel veilig is, wuift hij lachend weg. Zolang we maar rustig rijden. Achso...

Tijdens deze actie maken we nog even vrienden met twee kleine masai jongetjes, die vrolijk zwaaiend aan komen lopen en Ruud een rolletje mentos weten af te troggelen en voor mij op de foto gaan. We blijven ons erover verbazen hoeveel massai je hier zo langs de weg ziet lopen. Uitgedost in prachtige gewaden met een stok in de hand en veelal een berg vee. Bijzonder om te zien!

Uiteindelijk komen we veilig en wel bij de weg naar onze lodge aan, waar we worden opgehaald door een andere auto. De weg naar de lodge loopt namelijk dwars door masai gebied en is alles behalve vlak. We hobbelen de heel auto door en doen ruim 30 minuten over 5 kilometer. Eenmaal boven op de heuvel aangekomen, is en het helaas al donker. Desalniettemin kunnen we nu al wel zien dat dit toch wel een hele mooi plek is.

Onze tassen worden aangenomen door drie masai krijgers die hier werken en naar onze onderkomen voor de komende twee dagen gebracht. Van wat we dan te zien krijgen, valt onze mond toch wel echt een beetje open. Niet normaal hoe groot een luxe onder kamer is. En dan dan uitzicht! We kunnen er niet over uit. Jullie zouden het hier een moeten zien. Op ons terras - met buitendouche - kun je zo ongeveer voetballen. De aapjes komen hier s middags langs om te spelen, vanaf het zwembad kun je zowat 360 graden het landschap inkijken en s nachts hoor je de hyena's huilen. Hoezo cool!

Morgen vertrekken we naar de Serengeti, waar we in een luxe tentenkamp slapen. We zijn benieuwd! Wifi komt en gaat. Ik gok erop dat we de komende dagen weer even offline zijn. Maar bovenstaande moesten we even met jullie delen. We genieten nog even vrolijk verder hier!

Arie en Marijke

WoW! Wat een belevenissen weer!
Xxx

Willy

Wat super wat jullie allemaal meemaken heel leuk om te lezen! Liefs willy